Min covidtur,men må si meg paff!

GOD SØNDAG KJÆRE LESERE,FIBROVENNER OG MEDLEMMER !!

 

Kjære venner! 

Det er absolutt ikke meningen å legge ut dette iom at det ALDRI skal taes noen ambulansearbeidere under en kam… jeg er covidsmittet for 3. dag på rad for å være sikker på at den virkelig var positiv og mine tanker kommer først…

..at jeg har bare hatt 1 vaksine iom at det er antibiotika annenhver måned gr dobbeltsidige lungebetennelser,men jeg skrev med noen på fibrogruppen inatt og jeg vil bare fortelle dere hvordan jeg følte da jeg bare satt sammenkrøpet når ambulansen kom for å sjekke meg,så jeg forteller bare fra begynnelsen av,ja prøve ihvertfall…

Mannen og jeg snakket så godt Torsdag kveld om at vi har vært heldig å slippe unna denne sykdommen til nå,da mtp mine lunger,kols og mitt veldig nedsatte immunforsvar,og jeg kjente ikke antydning utenom det vanlige,at jeg hoster er vanlig,men hadde skikkelig hodepine dagene før jeg :

Våkner som vanlig kl 8 ,men må komme meg til sofaen,selv om jeg følte jeg var skikkelig full og jeg prøvde dette 3 ganger,til mannen plutselig stod over meg og lurte på om jeg bare skulle sove hele dagen og at jeg fikk høre i det fjerne at hunden hadde kastet litt opp..

… og da bare tvang jeg meg selv våken…!!

…svetten renner regelrett,hodepinen var ekstrem,var veldig kvalm og klam og ekkel i magen,feber på 39,2 og skjønte ingenting,men jeg ringer legen og han sier at uansett om covid prøven viste negativ så måtte jeg ta kontakt med legevakt på Fredag kveld men jeg er litt sta der,iom at jeg hater ligge på sykehus,så jeg følte jeg kunne stole på å vente til i går kveld men etter dette,tror jeg noen andre må ringe de når jeg er laaaaangt borte for jeg ble “litt” irritert kan dere si… og lamslått…paff!!!

..OG når jeg først hørte på stakkars mannen min og ringte legevakten iom at det er så vondt trykk hver gang jeg skulle til å hoste og at det var så vanskelig å hoste,selv ved verste lungebetennelsene så har jeg aldri hatt det slik,ihverfall når det var kun klumper blodslim ..når jeg først fikk opp noe..VONDT så jeg gråter hver ei gang!Da legen hørte blod så ville han sende transport umiddelbart…

De ankommer 20 min etter jeg la på med legen og at de skulle komme med meg til sjekk…

Jeg sitter sammenkrøpet og en får jo de standardspm og jeg svarte så godt jeg kunne men husker ikke dagene så godt,omså bare stykkevis…men mannen min forklarte at jeg hadde begynt å snakke tull,at han aldri hadde sett meg sånn eller opplevd meg sånn++at han var redd jeg hadde falt bort hele tiden når han måtte på dotur med hunden++ja,det var han som var reddest for meg og mamma sa også at jeg burde ringe med en gang ..så 2 mot 1 vant..

Så begynner den nøye “sjekken” di hadde på 10 min …:

2.Hvorfor sitter du sånn fremoverbøyd..er det slik du liker og pleier å sitte eller?

Svar: Nei,jeg klarer ikke sette meg opp for det er så vondt i rygg og bryst.

3.De tar blodtrykk og metning og ifg måling med 5 min mellomrom så så dette greit ut og sier tom til meg at jeg hadde jo så fine målinger og ikke feber,så sier ho at en skulle tro en av dem friske hadde tatt de målingene og da var det NOK og jeg reiv av meg blodtrykksapparat og for metningen i blodet og sa at jeg har aldri vært ute for sånn ei behandling i ambulansen,ALDRI (men opplyste om jeg hadde tatt paracet en time før de kom) 

Svar: Jeg har kontaktperson,altså lungeoverlegen på sykehuset og hadde han hørt jeg hostet blod og store problemer med brystet så hadde han sendt meg rett til antibiotikabeh øyeblikkelig for lungebetennelse,for for han er det bedre å være ett hode forann enn bak… 

…Jeg har problemer med de hvite blodlegemene spesielt i kroppen fra forrige 2 prøver og siste var det og svikt hos lege så er jo litt nervøs for det når jeg vet verdiene forklart…..

-Men nå skal jeg til blodlege visstnok,iom at de ikke finner ut hva som regjerer i kroppen min..

4.Ingen Ekg eller sjekk generelt,men de spør for andre gang om hva som var grunnen til at JEG ringte dem og jeg sa at det ikke var jeg, men legen på legevakta iom at han ville ta crp og sjekk forøvrig MTP LUNGEPROBLENE så han ville sende ut ambulanse iom at jeg måtte sjekke crp og dette med lungene, men “når jeg hadde så fine målinger” så trengte jeg ikke det,mente de og kunne egentlig bare tatt seg god tid til tv titting enn meg….åhoi…

Jeg skulle ringt opp igjen inatt for å gi beskjed som dere i fibrogruppa sa men jeg var helt ferdig.Jeg hikstet når jeg snakket,tungpust som juling og mannen hadde stekt kjøttdeig klar til pizza så det ble  ihvertfall pizza selv om jeg svaiet og svimlet over maten jeg var (tilgi meg Jesus) mildt sagt forbanna…

Det er greit at det er vikarer for mennesker på sommeren men når du jobber i en ambulanse så skal du ihvertfall ikke være “lettredd” og du skal ta ekg(nettopp  hatt endokarditt og det var fordi jeg ikke ble tatt på alvor for dengang da og følte jeg meg helt borte og når noen har noe med hjertet eller lunger,står ikke Ekg og i det minste lytte på rygg og bryst ved sjekk lenger på agendaen(?,)men ingenting av det ble gjort.

De spurte meg og enda ei gang om det var om det var for coviden jeg var så nervøs og gråt og jeg svarte rett ut at: Jeg gir blanke …..i hele coviden men jeg trenger å vite hvordan lungene mine ligger an og sist jeg hadde crp på 345 så ringte lungeoverlegen meg og jeg hadde ingen feber men jeg ble spurt inn til antibiotika behandling,ihvertfall når jeg spyttet ut blod 2-3 ganger på papir når de var tilstede men det er jo vanlig..alt var vanlig..

Jeg sa det var normalt,uansett paracet eller ei,at crpen pleide være høy og når jeg føler at jeg koker på innsiden,vet jeg crpen min er høy da jeg er vandt med å ha crp forhøyninger,men igår kokte det ut av det vanlige men men

“Siden blodtrykk og metning var som om jeg skulle være frisk” så er jeg vel det..Men da de skulle ned til bilen og ringe legen for å høre så turde de ikke komme opp igjen som dem sa men gapte til mannen at de kom til å ringe meg og at jeg visstnok kunne velge å ta den da…men mannen hadde sagt at jeg stod og svaiet i stahet for å lage pizza ferdig fikk han til svar: 

Men det er jo bra at ho står og lager pizza da….:)

Jeg tok tlf og de sa de hadde snakket med “legen” og at jeg skulle ta paracet og drikke godt og se til jeg våknet idag,men nå får det bare være,for jeg har aldri foklart meg så tydelig ang lungeproblene mine,og som sagt så har jeg hatt dobbeltsidige lungebetennelse 10 talls ganger fra 2018 men aldri hatt så smerter i rygg og bryst noensinne men hvorfor ble je ikke lyttet på i det aller minste……

Hvorfor i all verden kom dem da????

Jeg klarer ikke skrive mer for idag men syntes dette burde fortelles og flere i fibrogruppa har allerede vært til stor hjelp for fibromyalgien blir ikke akkurat bedre ved covid 19..<3 (dere som har hatt covid kjenner smertemessig seg sikkert igjen)

Mannen fant ihvertfall elektroder ved porten her,åpnet..Som kanskje skulle vært brukt?

Jeg ønsker alle syke som “friske” en velsignet Søndag og forresten,skal ikke ambulanse ha på seg fullt smittevernutstyr,hansker på?

Jeg er bare paff og håper ikke at det er noen andre som opplever dette,men om jeg klager på akkurat dette skiftet,har jeg aldri blitt møtt med en så simpel sjekk før <3

Men jeg leser sørgelig nok at det er flere som har hatt flere av de besøk etter hverandre men at de ikke tok han/henne seriøst ei gang,men tilslutt endte det nesten fatalt,så jeg fikk egentlig streng beskjed om å ringe legevakten opp igjen i natt å forklare hvordan jeg ble møtt og at det bare ble tatt blodtrykk og metning for de skulle tatt meg med med en gang de hørte jeg hadde hostet blod,ikke minst SÅ det..

……..Men jeg orket bare ikke ringe,men vi får se time for time..

TA UTROLIG GODT VARE PÅ DEG SELV/HVERANDRE <3 

(beklager om ikke det ble sammenheng eller om det ble skrivefeil,men måtte bare få innlegg om akkurat dette,for de stod jo bare å kikket på hverandre og hva de skulle gjør,men hørte ei utrykkning da de kjørte ned fra oss så håper bare de involverte har fått rett behandling.!)

God Klem Eva

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *